Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divadelní představení jako součást televizního programu
Cieslová, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je divadelní představení jakožto součást televizního programu. Hlavním cílem je přiblížení jedinečného a specifického vztahu dvou svébytných médií, jimiž jsou divadlo a televize, dále pak zmapování a následné zanalyzování postavení, jaké divadelní představení, a divadlo obecně, zaujímalo a zaujímá v rámci programové skladby televize. Mezi jeden z předních cílů patří rovněž přezkoumání úlohy divadla v počátcích televizního vysílání a sledování proměn významu, který byl přisuzován uvádění divadelních představení na televizní obrazovce. Televizní vysílání bylo, a stále je, ovlivňováno mnoha faktory - legislativou, společenskými náladami či příchodem komerčních televizí. A stejně jako samo médium televize, bylo těmito faktory ovlivňováno i postavení divadelních představení uvnitř televizního programu. Teoretické vymezení a následně i analytické vyhodnocení, proto pomůže nastínit toto postavení divadelního představení jako součásti televizního programu, dále pak osvětlit převod divadelní inscenace do televizního média či představit různé podoby a formy, v jakých se divadlo a jeho produkty na obrazovce objevovaly a objevují.
Analýza prezentace televizních seriálů v období jejich zaváděcí kampaně v tištěných médiích
Slavíček, Tomáš ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
"Analýza prezentace televizních seriálů v době jejich zaváděcí kampaně v tištěných médií" je téma této bakalářské práce. Hlavním cíle je zodpovězení otázek "Jaké vlastnosti obsahů seriálů, a zda vůbec, zdůrazňují a preferují televize prostřednictvím vybraných tištěných médií?" a "Jak jsou seriály prezentovány v rámci jednotlivých redakčních obsahů?" Vybranými seriály jsou Pojišťovna štěstí I, II a Rodinná pouta I a tištěnými médii Magazíny DNES/Pátek/Právo. Práce je rozdělena na 3 hlavní části. Teoretická část se zabývá historií zkoumání publika, přes jeho pasivní pojetí až ke koncepci aktivního publika. Dále se tato část věnuje oboru "kulturální studia" a práci dvou jeho představitelů - Stuart Hall a výklad zakódování/dekódování a David Morley se svou monografií "The Nationwide Audience". Součástí teoretické části jsou i kapitoly týkající se pojmu "zaváděcí kampaně", vybraných seriálů a tiskovin. V metodické části se práce zaměřuje na obsahovou analýzu a dva odlišné přístupy k analýze - kvantitativní a kvalitativní. Analytická část obsahuje vlastní kvalitativní výzkum. Nejdříve je definován postup a všechny jeho části. Poté jsou nalezené výzkumné jednotky zaznamenány a následně interpretovány na základě preferovaného čtení. Závěr práce shrnuje prezentaci seriálů a její hlavní rysy a rozdíly v...
Programová nabídka Československé televize od roku 1968 do jara 1970
Pecáková, Andrea ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem "Programová nabídka Československé televize od roku 1968 do jara 1970" se zabývá programovou nabídkou od období tzv. pražského jara až do konce dubna 1970, kdy byl připraven ke spuštění druhý vysílací okruh. Toto období jsem zvolila kvůli četným změnám v politice a ve společnosti, které se odrážely do obsahu médií, a tedy i televize. Tento časový výsek jsem rozdělila do čtyř období, ve kterých sleduji programovou nabídku televize. Prvním obdobím je období pražského jara, druhým je období od září 1969 do dubna 1970, kdy byl zvolen Gustáv Husák prvním tajemníkem ÚV KSČ, třetím je období od května 1969 do srpna 1970, kdy nastoupil Jan Zelenka jako ředitel Československé televize (teprve on se považuje za normalizačního ředitele) a čtvrtým je období od září 1969 do dubna 1970, kdy byl připraven ke spuštění druhý televizní program. K dosažení cíle - detailní postižení televizní nabídky daných čtyř časových úseků a jejich porovnání - užiji srovnávací analýzy. Analyzuji především týdeníky Československá televize let 1968, 1969 a 1970. Informace z nich získané doplňuji dalšími písemnými zdroji, obrazovými záznamy pořadů a obrazovými záznamy vypovídajícími o tehdejší době. Výsledky analýzy v rámci diplomové práce dokazují, že rozdíly mezi mnou zvolenými čtyřmi obdobími jsou...
Divadelní představení jako součást televizního programu
Cieslová, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je divadelní představení jakožto součást televizního programu. Hlavním cílem je přiblížení jedinečného a specifického vztahu dvou svébytných médií, jimiž jsou divadlo a televize, dále pak zmapování a následné zanalyzování postavení, jaké divadelní představení, a divadlo obecně, zaujímalo a zaujímá v rámci programové skladby televize. Mezi jeden z předních cílů patří rovněž přezkoumání úlohy divadla v počátcích televizního vysílání a sledování proměn významu, který byl přisuzován uvádění divadelních představení na televizní obrazovce. Televizní vysílání bylo, a stále je, ovlivňováno mnoha faktory - legislativou, společenskými náladami či příchodem komerčních televizí. A stejně jako samo médium televize, bylo těmito faktory ovlivňováno i postavení divadelních představení uvnitř televizního programu. Teoretické vymezení a následně i analytické vyhodnocení, proto pomůže nastínit toto postavení divadelního představení jako součásti televizního programu, dále pak osvětlit převod divadelní inscenace do televizního média či představit různé podoby a formy, v jakých se divadlo a jeho produkty na obrazovce objevovaly a objevují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.